سلول درمانی
شماره: 17054
1394/04/16 - 10:00
بهترین منبع سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی

محققین در مدرسه پزشکی دانشگاه ویرجینیا گام مهمی را به سمت استفاده از سلول های بنیادی برای بلوک کردن نابینایی ناشی از رتینوپاتی دیابتی برداشته اند.

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین بهترین منبع بالقوه برای سلول درمانی این بیماران را مورد ارزیابی قرار داده اند. آن ها تعیین کرده اند که سلول های مشتق از افراد سالم موثرتر از سلول های مشتق از خود بیماران برای درمان آن ها است.

این مطالعه گامی حیاتی به سمت تزریق سلول های بنیادی به چشم بیماران است تا بتواند بینایی آن ها را احیا کند. آن ها در این مطالعه به ارزیابی توانایی این سلول ها برای درمان رتینوپاتی پرداخته اند. به این منظور محققین سلول های بنیادی را از افراد سالم گرفتند که مبتلا  به دیابت نبودند زیرا به نظر نمی رسد که سلول های بنیادی دیابتی به خوبی عمل کنند. این یافت زیاد سورپرایز کننده نبود چون محققین پیش از این هم می دانستند که این سلول های بنیادی به وسیله دیابت آسیب دیده اند. محققین امیدوارند که  سلول های بنیادی مشتق از چربی که طی لیپوساکشن به دست می آیند، تحلیل رفتن عروق را که منجر به نابینایی در بیماران مبتلا به رتینوپاتی دیابتی می شود را متوقف کند. به این منظور آن ها باید بهترین منبع این سلول ها را شناسایی کنند و سلول هایی با کیفیت بالا را از سلول هایی با کیفیت پایین متمایز کنند. آن ها از تست های غربالگری استفاده خواهد کرد و بر حسب ویژگی های مختلف سلولی، بهترین سلول ها و با کیفیت ترین ها را انتخاب خواهند کرد. آنالیزهای اولیه نشان داده است که سلول هایی که از یک اهداکننده سالم باشند در مقایسه با سلول های مشتق از  خود فرد بیمار کارایی بالاتری خواهند داشت.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved